Miből tevődnek össze számodra a Google hirdetés árak?

Miből tevődnek össze számodra a Google hirdetés árak? - Google hirdetés árak

A Google hirdetés árak két részből tevődnek össze:

A hirdetésedre leadott kattintások után a Google felé fizetendő költség
A kampánykezelés havidíja amit a szakértőnek fizetsz

Mivel a kattintások költsége kulcsszavanként eltérő, és ezen felül is sok tényezőtől is függ, ezért nem lehet látatlanban megbecsülni a Google Adwords hirdetés árát.

A várható költségek becsléséhez lekérdezzük a Google-tól a vállalkozásod szempontjából releváns kulcsszavak aktuális átkattintási árát, megnézzük hogy mekkora a verseny, megvizsgáljuk a konkurenciát, majd átnézzük a weboldaladat. Ezek után már lehet tudni, hogy egy Ads kampány, mennyi új ügyfelet tud hozni neked, azonfelül azt is, mennyiért.

A futtatott kampányok mennyisége az egyik legmeghatározóbb a kezelési költség szempontjából. Minél több kampányt kell kezelni, felügyelni, optimalizálni, az annál több munka, ezért ezzel együtt növekszik a fiók kezelésének munkadíja is. Így tehát a Google Ads kampánykezelés ára főleg attól függ, hány kampányra van szükséged. Például ha csak egyetlen szolgáltatást szeretnél hirdetni (pl.: villanyszerelés), akkor arra elég lehet egyetlen hirdetés is, ez nálam belefér a legkisebb hirdetéskezelés csomagba is.

Egy jól beállított és optimalizált Ads keresőkampány a lehető legkisebb költséggel hozza neked a lehető legtöbb új ügyfelet.

Tipp: Ne feledd, egy rosszul beállított kampánnyal többet veszíthetsz, mint amennyit egy szakértőnek kell fizetni. Sokan jönnek hozzám azután, hogy százezreket elköltöttek online hirdetésre eredménytelenül, inkább tanulj mások hibájából!

Mitől függ, neked mennyibe kerül hirdetni a Google keresőjében?

Mitől függ, neked mennyibe kerül hirdetni a Google keresőjében? - Google hirdetés árak

A Google Ads kampány árak legjelentősebb részét az teszi ki, amit a keresőóriásnak kell fizetni a kattintások után. Azt, hogy egy kattintás neked mennyibe kerül, sok tényező befolyásolja, íme közülük néhány:

Licitösszeg, amennyit egy kattintásért ajánlasz
A választott licitálási stratégia
A hirdetés relevanciája
Várható Átkattintási arány
Céloldal élmény
Hirdetési formátumok, illetve bővítmények
Iparág, valamint szakterület
Földrajzi elhelyezkedés
Hirdetési pozíció
Napi költségvetés
Teljes kampányköltségvetés

A marketing költség inkább befektetés mint kiadás, hiszen megtérül, sőt igazából az hozza az ügyfeleket, így a profitot is. Így tehát egy jól felállított stratégiával, és megfelelően kezelt Ads fiókkal minél többet költesz marketingre, annál több hasznot hoz.

A teljes lista nélkül is jól látszik, sok-sok tényező van, amire nagyon figyelni kell, hiszen ezek mindegyike befolyásolja a Google hirdetés árát.

Tipp: Ha a technikai részletek nem mondanak neked semmit, ráadásul csak az árak érdekelnek igazán, akkor nézd meg inkább a konkrét példát számokkal itt!

Miért ilyen változóak a Google hirdetés árak?

Miért ilyen változóak a Google hirdetés árak? - Google hirdetés árak

A Google hirdetés ára leginkább a licit rendszer miatt ilyen változó, és persze változhat akár szezonálisan is. Például ha a konkurenseid elkezdenek többet ajánlani azért a kulcsszóért, amire te is hirdetsz, jó esélyed van, hogy a te hirdetésed elkezd visszaesni, vagy akár meg sem jelenik. Ilyenkor legtöbbször kénytelen vagy te is többet ajánlani, így valamivel többet költeni a hirdetésre.

A keresési kampányok előnye, hogy olyanoknak jelenik csak meg, akik valóban potenciális ügyfelek számodra. Hátránya, hogy a konkurenseiddel itt is versenyezned kell, ahhoz, hogy az érdeklődő valóban a Te weboldaladon kössön ki.

Persze ettől azért nem kell megijedni, általában néhány Forintos változásról van csak szó.

Az esetek többségében reális keretek közt maradnak az árak, hiszen ami már neked nem érné meg, azt valószínűleg a konkurensed sem fogja megfizetni.

Tipp: Keress meg bátran, és lekérdezzük előre a Google-től, a számodra fontos kulcsszavakra hányan keresnek, ezenkívül mennyibe kerülne neked egy kattintás!

Hogyan szabályozhatod, mennyit költs a Google hirdetésre?

Hogyan szabályozhatod, mennyit költs a Google hirdetésre? - Google hirdetés árak

A Google reklám árak kordában tartása nem túl bonyolult, de aki nem ismeri az Adwords rendszerét, annak okozhat meglepetéseket. Bár meg lehet (meg kell) határozni, hogy naponta mi az az összeg, amit elkölthet a hirdetés, ez bizonyos mértékben napi szinten eltérhet ettől.

költhet kevesebbet, példáhul ha kevesebben keresnek, vagy épp nem látja esélyesnek, hogy át is kattintanak
de költhet többet is, példáhul ha nagyobb esélyt lát a sikerre, vagy akár az elmúlt időszakban maradt fel nem használt költségkeret

Összességében a kereső mindig arra törekszik, hogy lehetőleg a beállított teljes hirdetési keretet felhasználja, és az elérhető legjobb eredményt hozza ki abból. Így hozható ki az online hirdetésre szánt havi keretedből a legtöbb konverzió (megkeresés, megrendelés, feliratkozás), továbbá ezért elemezzük heti/havi bontásban az eredményeket, hiszen nincs két egyforma nap.

Azt garantálja a rendszer, miszerint a havi hirdetési költséged nem lesz több, mint a beállított napi költségkereted 30.4-el megszorozva.

Tipp: Gondold át, mennyit költhetsz egy hónapban Google hirdetésre, sőt ne is próbáld naponta változtatni, az csak összezavarja az algoritmust!

Miért befolyásolja a Google hirdetés árakat a hirdetésed minősége?

Miért befolyásolja a Google hirdetés árakat a hirdetésed minősége? - Google hirdetés árak

A Google Adwords árak alakulásának egyik fontos része, a hirdetésed minőségi mutatója, éppen ezért nagyon fontos erre figyelni. Ennek a mutatónak a számításába beleszámít többek közt a:

Relevancia
a hirdetésed tartalma mennyire releváns / hasznos az adott kulcsszóra keresőknek
Átkattintási arány (CTR)
a hirdetésed megjelenítésének számához képest hányan kattintanak át
Hirdetési formátumok / bővítmények
a megfelelő hirdetésformátum, a bővítmények helyes használata
(webhelylinkek, hívás, kiemelések, strukturált adatok, stb.)
Terület / ütemezés
nem mindegy földrajzilag hova célzol, illetve mikor jelenik meg a hirdetésed
(pl. vidékre plusz éjszakára célozva biztosan kisebb a verseny, mint Budapesten munkaidőben)

Minél jobb a hirdetésed minőségi mutatója, annál olcsóbban tudsz hirdetni, sokkal többször szerepelhetsz az elsők között a keresésben, így ugyanannyi pénzből több új ügyfelet szerezhetsz.

Mindemellett a weboldal minősége is nagyon fontos, hiszen ez a következő pont, ahol "kieshet" az érdeklődő. Hiába szuper a hirdetés, hiába hoz sok-sok látogatót a weboldaladra, ha megérkezve inkább bezárja azt, és keres mást a versenytársaid között.

Egy megfelelően kidolgozott hirdetéssel kisebb költséggel sokkal jobb eredményt érhetsz el az Ads hirdetéseddel.

Tipp: Ne hirdess összecsapott kampánnyal, mert hosszú távon azzal pénzt dobsz ki az ablakon!

Miért befolyásolja a weboldalad minősége a Google hirdetésed árát?

Miért befolyásolja a weboldalad minősége a Google hirdetésed árát? - Google hirdetés árak

A Google Ads ár másik tényezője ami szintén nem elhanyagolható, az az, hogy a felhasználó a hirdetésedre kattintva hová érkezik. A keresőmotornak számít a felhasználói élmény, így a fent említett minőségi mutatót igencsak leronthatja, ha például a céloldalad:

Nem releváns
ha például egészen másról szól a weboldalad, mint amiről a hirdetés, vagy nem hasznos az információ
Lassan töltődik be
a látogatók több mint a fele bezárja az oldalt, ha nem töltődik be 3 másodpercen belül
Nem felhasználóbarát
fontos a könnyű navigáció, olvashatóság és átláthatóság

Senki sem szereti a kusza, lassú, használhatatlan weboldalakat. Teljesen érthető módon a a kereső algritmusa is előnyben fogja részesíteni, előresorolja, sőt, mi több, többször ajánlja a felhasználóknak azokat, amelyek rendben vannak.

Ha a weboldalad rendben van, akkor sokkal olcsóbban, ezenkívül nagyobb sikerrel hirdethetsz, így a hirdetés árak is sokkal kedvezőbbek lesznek.

Tipp: Mielőtt hirdetni kezdesz a keresőben, győződj meg róla (vagy kérdezz meg), vajon elég jó-e egy kampány indításához a weboldalad!

Hogyan tartsd alacsonyan a Google hirdetésed költségét?

Hogyan tartsd alacsonyan a Google hirdetésed költségét? - Google hirdetés árak

Az Adwords kampány árak alacsonyan tartásához elengedhetetlen a folyamatos felügyelet. Még ha sikerül is elsőre egy nagyon jól teljesítő kampányt létrehozni, sajnos az nem jelenti azt, hogy az versenyképes is marad. Folyamatos odafigyelést igényel, mivel azonnali visszaesést tapasztalhatsz, amint egy konkurensed:

Emeli az ajánlatát
Változtat a stratégiáján
Javít a hirdetésén
Javít a weboldalán

Mindig figyelni kell a versenytársakra, ráadásul ha javítanak, neked is javítanod kell, különben elszállnak a költségek. Arról nem is beszélve, hogy minden alkalommal megváltozik a helyzet, amikor a területeden egy új résztvevő is elkezd a keresőben hirdetni, ezáltal megnő a verseny.

Figyelni kell arra is mely kulcsszavakra, keresésekre túl drága épp hirdetni, mert előfordul hogy azokat érdemes egy időre elengedni, és az olcsóbb keresési kifejezéseket célozni.

A hirdető helyett egy jó kampánymenedzser többek között ezeket is figyeli, továbbá időről időre elvégzi a szükséges javításokat. Ezért havidíjas a szolgáltatás, valamint nevezzük mi Ads szakértők ezt kampányfelügyeletnek, hirdetéskezelésnek, fiókoptimalizálásnak.

Egy kampány kezelése egy állandó munka, nem elég egyszer elvégezni, rendszeresen elemezni és optimalizálni kell.

Tipp: Csak akkor kezdj bele magad az online hirdetésbe, ha tudod, hogy a munkád mellett rendszeresen lesz elég időd és energiád foglalkozni vele!

Google Ads keresési hirdetések ára példákkal - Google hirdetés árak

Hogy legyen valami viszonyítási alapod, íme az Adwords hirdetés árak számokban, valós 2024 nyári példákkal.
Az egyik ügyfelem vízvezeték szerelésre készített Ads kampánya így teljesített az elmúlt 7 napban:

100% Optimalizálási pontszám
961 megjelenés
43 kattintás
4.47% átkattintási arány (CTR)
258.- Ft átlagos kattintásonkénti költség (CPC)
11.090.- Ft költség összesen a 7 nap alatt
7 megkeresés telefonon/emailben (konverzió)
16.28% konverziós arány

Nem baj ha kínai számodra a sok fenti adat, a lényeget összefoglalva: 7 nap alatt kb. 11ezer Ft-ot elköltve 7 új ügyfél megkeresés érkezett, így 1.584.- Ft-ba került egy új potenciális megrendelő jelentkezése, ami jelenleg jónak számít. Persze van kiugróan nehéz eset is, például épp a duguláselhárítás-ra elszállt az Adwords ár... Akkora lett a verseny, hogy a fentinek nagyjából a tízszeresébe (15.000.- Ft) kerül egy-egy hívás.

Egy hirdetés ára sok tényezőtől függ, és elég egyetlen helyen elrontani, és ablakon kidobott pénz az egész.

Tipp: Mielőtt belevágsz az online hirdetésbe, keress meg, vagy nézd meg a kulcsszótervezőben, hogy mekkora a verseny, megéri-e egyáltalán hirdetni!

Google hirdetéskezelés árak - Google hirdetés árak

A Google Ads kezelés árak eléggé eltérőek. Jellemzően a nagyobb PPC ügynökségek (főleg Budapesten) drágábban dolgoznak, de összességében az átlag ügyfélnek elérhető Adwords kezelés árak havi 40.000.- és 280.000.- Ft között mozognak. Amire még érdemes figyelni, hogy mit tartalmaz az Ads kezelés havidíj, van-e egyszeri költség, vagy jutalék a havidíjon felül.

Amire szükséged lehet, ugyanakkor jó, ha nem számít extrának, hanem a havidíjas csomag része:

Hirdetési fiók létrehozás, beállítás
Ads kupon aktiválása
Kulcsszókutatás
Konkurenciaelemzés
Kampány létrehozás, beállítás
Kampányfelügyelet, optimalizálás
Rendszeres tanácsadás, konzultáció

Az sem hátrány, ha a választottad nem kezdő, hanem a Google által elismert minősített Ads szakértő és rendelkezik Google Partner jelvénnyel, ezzel is alátámasztva, hogy érti a dolgát.

Bízd a Google kampánykezelést szakértőre, hogy biztosan jól teljesítsenek a hirdetéseid!

Nézd meg mennyibe kerül nálam!

Az ügynökség, illetve a szakértő között az a különbség, hogy az ügynökség lehet egy több szakértőből álló csapat is. Előfordul azonban olyan is, ahol egyetlen PPC menedzser sincs, csak felveszik a munkát, és kiszervezik külsős szabadúszóknak, mint én.

Tipp: Nyugodtan nézd meg a többi PPC ügynökséget is mielőtt választasz!

Összegzés a Google hirdetések áráról

Összegzés a Google hirdetések áráról - Google hirdetés árak

Ha idáig eljutottál, már ennyiből is jól láthatod milyen összetett dolog ez, mennyi mindentől függhetnek a Google hirdetés árak, még akkor is, ha itt most csak a felszínt kapargattuk.

A legfontosabb: mind a hirdetéseidnek, mind a weboldaladnak elég jónak kell lennie, ha nem szeretnél méregdrága hirdetéseket.

Te döntesz, hogy megpróbálsz a saját dolgod mellett még ebben is remekelni, vagy inkább olyan szakemberre bízod, aki 10+ éve főállásban ezzel foglalkozik. Ha nem a legdrágább PPC ügynökséget választod, általában a kampánykezelés havidíja megtérül azonnal, mivel a hirdetések már elsőre sokkal jobban teljesítenek, és nem dobálod ki az ablakon a pénzt.

Egy jó kampánymenedzserrel:

Hirdetési költséget takarítasz meg
Időt takarítasz meg
Kísérletezgetés helyett azonnali eredményeket kapsz
Kampányaid felügyelve, optimalizálva lesznek
Biztos lehetsz a sikerben
Lesz kitől tanácsot kérni

Ha maradt kérdésed a Google Adwords kampány kezelés ár témában, keress bizalommal!