Miből tevődnek össze számodra a Google hirdetés árak?
A Google hirdetés árak két részből tevődnek össze:
A hirdetésedre leadott kattintások után a Google felé fizetendő költség
A Google Ads kampánykezelés havidíja amit a szakértőnek fizetsz
Mivel a kattintások költsége kulcsszavanként eltérő, és ezen felül is sok tényezőtől is függ, ezért nem lehet látatlanban megbecsülni a Google Adwords hirdetés árát.
A várható költségek becsléséhez lekérdezzük a Google-tól a vállalkozásod szempontjából releváns kulcsszavak aktuális átkattintási árát, megnézzük hogy mekkora a verseny, megvizsgáljuk a konkurenciát, és átnézzük a weboldaladat. Ezek után már lehet tudni, hogy egy Google Ads kampány, mennyi új ügyfelet tud hozni neked, és hogy mennyiért.
A Google Ads kampánykezelés ára pedig főleg attól függ, hány kampányra van szükséged. Például ha csak egyetlen szolgáltatást szeretnél hirdetni (pl.: villanyszerelés), akkor arra elég lehet egyetlen Google hirdetés is, ez nálam belefér a legkisebb hirdetéskezelés csomagba is.
Egy jól beállított és optimalizált Google Ads kampány a lehető legkisebb költséggel hozza neked a lehető legtöbb új ügyfelet.
Tipp: Ne feledd, egy rosszul beállított kampánnyal többet veszíthetsz, mint amennyit egy szakértőnek kell fizetni. Sokan jönnek hozzám azután, hogy százezreket elköltöttek Google hirdetésre eredménytelenül, inkább tanulj mások hibájából!
Mitől függ, neked mennyibe kerül hirdetni a Google keresőjében?
A Google Ads kampány árak legjelentősebb részét az teszi ki, amit a Google-nak kell fizetni a kattintások után. Azt, hogy egy kattintás neked mennyibe kerül, sok tényező befolyásolja, íme közülük néhány:
Licitösszeg, amennyit egy kattintásért ajánlasz
A választott licitálási stratégia
A hirdetés relevanciája
Várható Átkattintási arány
Céloldal élmény
Hirdetési formátumok és bővítmények
Iparág és szakterület
Földrajzi elhelyezkedés
Hirdetési pozíció
Napi költségvetés
Teljes kampányköltségvetés
A teljes lista nélkül is jól látszik, hogy sok-sok tényező van, amire nagyon figyelni kell, hiszen ezek mindegyike befolyásolja a Google hirdetés árát.
Tipp: Ha a technikai részletek nem mondanak neked semmit, és csak az árak érdekelnek igazán, akkor nézd meg inkább a konkrét példát számokkal itt!
Miért ilyen változóak a Google hirdetés árak?
A Google hirdetés ára leginkább a licit rendszer miatt ilyen változó, és persze változhat akár szezonálisan is. Például ha a konkurenseid elkezdenek többet ajánlani azért a kulcsszóért, amire te is hirdetsz, jó esélyed van, hogy a te hirdetésed elkezd visszaesni, vagy akár meg sem jelenik. Ilyenkor legtöbbször kénytelen vagy te is többet ajánlani, így valamivel többet költeni a hirdetésre.
Persze ettől azért nem kell megijedni, általában néhány Forintos változásról van csak szó.
Az esetek többségében reális keretek közt maradnak az árak, hiszen ami már neked nem érné meg, azt valószínűleg a konkurensed sem fogja megfizetni.
Tipp: Keress meg bátran, és lekérdezzük előre a Google-től, hogy a számodra fontos kulcsszavakra hányan keresnek, és mennyibe kerülne neked egy kattintás!
Hogyan szabályozhatod, mennyit költs a Google hirdetésre?
A Google reklám árak kordában tartása nem túl bonyolult, de aki nem ismeri a Google Ads rendszerét, annak okozhat meglepetéseket. Bár meg lehet (meg kell) határozni, hogy naponta mi az az összeg, amit elkölthet a hirdetés, a Google bizonyos mértékben napi szinten eltérhet ettől.
költhet kevesebbet, példáhul ha kevesebben keresnek, vagy épp nem látja esélyesnek, hogy át is kattintanak
de költhet többet is, példáhul ha nagyobb esélyt lát a sikerre, vagy akár az elmúlt időszakban maradt fel nem használt költségkeret
Összességében a Google mindig arra törekszik, hogy lehetőleg a beállított teljes hirdretési keretet felhasználja, és az elérhető legjobb eredményt hozza ki abból.
Azt garantálja a rendszer, hogy a havi hirdetési költséged nem lesz több, mint a beállított napi költségkereted 30.4-el megszorozva.
Tipp: Gondold át, mennyit költhetsz egy hónapban Google hirdetésre, és ne próbáld naponta változtatni, az csak összezavarja az algoritmust!
Miért befolyásolja a Google hirdetés árakat a hirdetésed minősége?
A Google Adwords árak alakulásának egyik fontos része, a hirdetésed minőségi mutatója, éppen ezért nagyon fontos erre figyelni. Ennek a mutatónak a számításába beleszámít többek közt a:
Relevancia
a hirdetésed tartalma mennyire releváns és hasznos az adott kulcsszóra keresőknek
Átkattintási arány (CTR)
a hirdetésed megjelenítésének számához képest hányan kattintanak át
Hirdetési formátumok és bővítmények
a megfelelő hirdetésformátum és a bővítmények helyes használata
(webhelylinkek, hívás, kiemelések és strukturált adatok, stb.)
Terület és ütemezés
nem mindegy földrajzilag hova célzol, és mikor jelenik meg a hirdetésed
(pl. vidékre és éjszakára célozva biztosan kisebb a verseny, mint Budapesten munkaidőben)
Minél jobb a Google hirdetésed minőségi mutatója, annál olcsóbban tudsz hirdetni, sokkal többször szerepelhetsz az elsők között a keresésben, így ugyanannyi pénzből több új ügyfelet szerezhetsz.
Egy megfelelően kidolgozott hirdetéssel kisebb költséggel sokkal jobb eredményt érhetsz el a Google Ads-ben.
Tipp: Ne hirdess összecsapott kampánnyal, mert hosszú távon azzal pénzt dobsz ki az ablakon!
Miért befolyásolja a weboldalad minősége a Google hirdetésed árát?
A Google Ads ár másik tényezője ami szintén nem elhanyagolható, az az, hogy a felhasználó a hirdetésedre kattintva hová érkezik. A Google-nak számít a felhasználói élmény, így a fent említett minőségi mutatót igencsak leronthatja, ha például a céloldalad:
Nem releváns
ha például egészen másról szól a weboldalad, mint amiről a hirdetés, vagy nem hasznos az információ
Lassan töltődik be
a látogatók több mint a fele bezárja az oldalt, ha nem töltődik be 3 másodpercen belül
Nem felhasználóbarát
fontos a könnyű navigáció, olvashatóság és átláthatóság
Senki sem szereti a kusza, lassú, használhatatlan weboldalakat. Teljesen érthető, hogy a Google is előnyben fogja részesíteni, előresorolja, és többször ajánlja a felhasználóknak azokat, amelyek rendben vannak.
Ha a weboldalad rendben van, akkor sokkal olcsóbban és nagyobb sikerrel hirdethetsz, és a Google hirdetés árak is sokkal kedvezőbbek lesznek.
Tipp: Mielőtt hirdetni kezdesz Google Ads-ben, győződj meg róla (vagy kérdezz meg), hogy elég jó-e egy kampány indításához a weboldalad!
Hogyan tartsd alacsonyan a Google hirdetésed költségét?
Az Adwords kampány árak alacsonyan tartásához elengedhetetlen a folyamatos felügyelet. Még ha sikerül is elsőre egy nagyon jól teljesítő kampányt létrehozni, sajnos az nem jelenti azt, hogy az versenyképes is marad. Folyamatos odafigyelést igényel, mivel azonnali visszaesést tapasztalhatsz, amint egy konkurensed:
Emeli az ajánlatát
Változtat a stratégiáján
Javít a hirdetésén
Javít a weboldalán
Mindig figyelni kell a versenytársakra, és ha javítanak, neked is javítanod kell, különben elszállnak a költségek. Arról nem is beszélve, hogy minden alkalommal megváltozik a helyzet, amikor a területeden egy új résztvevő is elkezd Google Ads-en hirdetni, és ezáltal megnő a verseny.
Figyelni kell arra is mely kulcsszavakra, keresésekre túl drága épp hirdetni, mert előfordul hogy azokat érdemes egy időre elengedni.
A Google kampány kezelése egy állandó munka, nem elég egyszer elvégezni, rendszeresen elemezni és optimalizálni kell.
Tipp: Csak akkor kezdj bele magad a Google hirdetésbe, ha tudod, hogy a munkád mellett rendszeresen lesz elég időd és energiád foglalkozni vele!
Google Ads keresési hirdetések ára példákkal
Hogy legyen valami viszonyítási alapod, íme az Adwords hirdetés árak számokban, valós 2024 nyári példákkal.
Az egyik ügyfelem vízvezeték szerelésre készített Google ads kampánya így teljesített az elmúlt 7 napban:
100% Optimalizálási pontszám
961 megjelenés
43 kattintás
4.47% átkattintási arány (CTR)
258.- Ft átlagos kattintásonkénti költség (CPC)
11.090.- Ft költség összesen a 7 nap alatt
7 megkeresés telefonon/emailben (konverzió)
16.28% konverziós arány
Nem baj ha kínai számodra a sok fenti adat, a lényeget összefoglalva: 7 nap alatt kb. 11ezer Ft-ot elköltve 7 új ügyfél megkeresés érkezett, így 1.584.- Ft-ba került egy új potenciális megrendelő jelentkezése, ami jelenleg jónak számít. Persze van kiugróan nehéz eset is, például épp a duguláselhárítás-ra elszállt az Adwords ár... Akkora a verseny, hogy a fentinek nagyjából a tízszeresébe (15.000.- Ft) kerül egy-egy hívás.
A Google hirdetés ára annyi mindentől függ, hogy elég egy helyen elrontani, és ablakon kidobott pénz az egész.
Tipp: Mielőtt belevágsz a Google hirdetésbe, keress meg, vagy nézd meg a kulcsszótervezőben, hogy mekkora a verseny, megéri-e egyáltalán hirdetni!
Google Ads hirdetéskezelés árak
A Google Ads kezelés árak eléggé eltérőek. Jellemzően a nagyobb PPC ügynökségek (főleg Budapesten) drágábban dolgoznak, de összességében az átlag ügyfélnek elérhető Adwords kezelés árak havi 40.000.- és 280.000.- Ft között mozognak. Amire még érdemes figyelni, hogy mit tartalmaz a Google Ads kezelés havidíj, és van-e egyszeri költség, vagy jutalék a havidíjon felül.
Amire szükséged lehet, és jó, ha nem számít extrának, hanem a havidíjas csomag része:
Google hirdetési fiók létrehozás, beállítás
Google Ads kupon aktiválása
Kulcsszókutatás
Konkurenciaelemzés
Kampány létrehozás és beállítás
Kampányfelügyelet, optimalizálás
Rendszeres tanácsadás, konzultáció
Az sem hátrány, ha a választottad nem kezdő, hanem a Google által elismert minősített Google Ads szakértő és rendelkezik Google Partner jelvénnyel, ezzel is alátámasztva, hogy érti a dolgát.
Bízd a Google kampánykezelést szakértőre, hogy biztosan jól teljesítsenek a hirdetéseid!
Nézd meg mennyibe kerül nálam!
Tipp: Nyugodtan nézd meg a többi Google Ads ügynökséget is mielőtt választasz!
Összegzés a Google hirdetések áráról
Ha idáig eljutottál, már ennyiből is jól láthatod milyen összetett dolog ez, mennyi mindentől függhetnek a Google hirdetés árak, még akkor is, ha itt most csak a felszínt kapargattuk.
A legfontosabb, hogy mind a Google hirdetéseidnek, mind a weboldaladnak elég jónak kell lennie, ha nem szeretnél méregdrága hirdetéseket.
Te döntesz, hogy megpróbálsz a saját dolgod mellett még ebben is remekelni, vagy inkább olyan szakemberre bízod, aki 10+ éve főállásban ezzel foglalkozik. Ha nem a legdrágább Google Ads ügynökséget választod, általában a kampánykezelés havidíja megtérül azzal, hogy a hirdetések már elsőre sokkal jobban teljesítenek, és nem dobálod ki az ablakon a pénzt.
Egy jó kampánymenedzserrel:
Hirdetési költséget takarítasz meg
Időt takarítasz meg
Kísérletezgetés helyett azonnali eredményeket kapsz
Kampányaid felügyelve, optimalizálva lesznek
Biztos lehetsz a sikerben
Lesz kitől tanácsot kérni
Ha maradt kérdésed a Google Adwords kampány kezelés ár témában, keress bizalommal!